Symulacyjna Gra Ekonomiczna Strateg
Jesteś tu: SGE Strateg > Zasady > Wyniki rynkowe

Arkusz wyników - rynek

Informacje o firmach:

  • udział rynkowy (w ilości, a nie wartości sprzedaży),
  • szacunkowa ilość sprzedaży,
  • ceny produktów,
  • ceny akcji,
  • procentowe zmiany cen akcji w stosunku do poprzedniego kwartału,

Dane z niezależnych badań rynku:

  • udział każdego segmentu w całym rynku w wolumenie sprzedaży,
  • potencjalna sprzedaż w poszczególnych segmentach, gdyby wszystkie zamówienia były zrealizowane.
  • potencjalna sprzedaż w całym rynku,
  • szacowana potencjalna sprzedaż każdej firmy.

Dane procentowe podane z prawej strony danego wskaźnika to zmiana procentowa w stosunku do poprzedniego kwartału.

Informacje makroekonomiczne i rynkowe:

  • bezrobocie, płaca minimalna, średnia płaca w gospodarce - warunki zdefiniowane przy tworzeniu gry, nie podlegające zmianie,
  • średnia płaca monterów na rynku, ważona ilością monterów w każdej z firm,
  • liczba zatrudnionych monterów, którzy pracowali w ostatnim kwartale,
  • średnia płaca pracowników działu Badania i Rozwój na rynku, ważona ilością tych pracowników w każdej z firm,
  • liczba zatrudnionych pracowników BiR w ostatnim kwartale,
  • produkcja przypadająca na jednego montera (bez produktów odrzuconych),
  • oprocentowanie kredytu - zdefiniowane przy tworzeniu gry.
  • roczny wzrost PKB - niezmienny, zdefiniowany przy tworzeniu gry,
  • suma wydatków marketingowych wszystkich firm na rynku,
  • średnia cena sprzedaży - ważona ilością produktów sprzedanych na rynku przez poszczególne firmy,
  • średnia cena postrzegana - cena, którą klienci uważają za przeciętną na rynku,
  • produkcja we wszystkich firmach ogółem,
  • wielkość popytu - ile produktów klienci chcieli kupić w danym kwartale,
  • sprzedaż ogółem - suma zamówień zrealizowanych w poszczególnych firmach,
  • zapasy ogółem - suma zapasów w poszczególnych firmach,
  • średni wynik brutto.

Dane finansowe poszczególnych firm

Dane "wyciągnięte" z rachunku zysków i strat oraz bilansu poszczególnych firm.

Zaloguj się

Login:
Hasło:

Nie pamiętasz hasła?
Przypomnij hasło

Nie masz konta?
Zarejestruj się

© 2002-17 Officecom